Hur man koiperar lagerstilar!

2009-01-22 @ 19:54:36
Det kommer nog bli en del småtips ikväll, lite bra saker att veta.

Ska berätta lite snabbt om hur man kopierar lagerstilar, kommer nog komma in med bilder också (när mitt ps är igång igen) så det blir ännu lättare att förstå, även fast det är jätte lätt...

Börja med att lägga till en lagerstil till ett lager, och sen håller man inne alt tangenten och vänsterklickar och drar och släpper på det andra lagret man vill ha lagerstilen på...

Om man inte vill göra så, eller om man vill överföra ett blandningsläge (blendmode) så tar man upp lagerstilsfönstret, klickar på Blending Options (tror jag det är, om man vill kopiera ett blandningsläge) sen klickar okej.. Sen högerklickar man och väljer Copy layerstyle, markerar de andra lagrerna man vill klistra in de på och högerklickar och väljer Paste Layerstyle...

Återkommer med bilder för andra förklaringar sen!
Denna blogg är till för att inspirera och lära ut saker i photoshop. Det är inte tillåtet att kopiera tutorials, bildexempel eller liknande.
Har ni åsikter eller liknande angående guiderna, tipsen eller trixen så kan ni mejla mig på [email protected] eller slänga in en kommentar.
Tack!

Kommentarer
Postat av: lina

oh yeaaah! Jag gör reklam för redigering och för headern;)

2009-01-22 @ 22:52:20
URL: http://linaemiliaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback